LEDEN – močový měchýř

Naše přirozené emoční nastavení tento měsíc je, že jsme odhodlaní se rozhodnout a jednat. Začíná nový rok, cítíme potřebu hlásat svá předsevzetí a plány. Také máme chuť na změnu. Pravda je ale taková, že většinou zůstává jen u slov, neb síly máme v zimě méně. Příroda nám ukazuje, že ještě spí, den je krátký, noc je dlouhá. My bychom také měli déle spát a více odpočívat. Procházka v přírodě v době světla je ideální regenerace pro celou naší bytost. Takto můžeme kumulovat svou energii a rozvážně plánovat svůj život na další období.

V lednu dle prastaré moudrosti, můžeme pocítit oslabení močového měchýře. Projevem oslabení močového měchýře je časté chození na záchod.

Orgánové hodiny a životní funkce močového měchýře

Nejslabší energie močového měchýře je od 3. – 5. hodin ráno, kdy většinou lehce spíme. Největší energie močového měchýře je mezi 15. – 17. hodinou, v této době máme druhou nejvyšší aktivitu za den. I náš metabolismus dokáže strávit hutnější jídlo.

Jak si chránit močový měchýř?

Věnujte pozornost svému vnitřnímu teplu. Je snadné v tomto období prochladnout. Prochladnutí může být bolestivé, pálivé a dokonce může přejít v zánět nebo později i v chronickou vleklou nemoc s lavinovým efektem postižení dalších orgánů například ledvin. Chraňte si močový měchýř, ledviny i celá záda košilkou, nátělníkem. Je lepší mít oblečeno více tenčích vrstev, než jednu hrubou – ta tak nezahřeje. Noste kalhoty do pasu! Noste čepici i přes uši, což je párový orgán močového měchýře, šetřete je! Rukavice na ruce. Teple se oblékejte do přírodních materiálů jako je bavlna, vlna, len, bambusové vlákno… Nohy si udržujte stále v teple.

Jak v zimě správně pít?

Pijte neslazené teplé nápoje a dodržujte dostatek tekutin v průběhu celého dne. Vizuální kontrolu můžete dělat po vymočení. Světle žlutá až průhledná barva moči je známkou, že máte správný pitný režim. Naopak tmavě žlutá až hnědá a zapáchající moč je důsledkem nedostačujícího pitného režimu. Je to volání těla o pomoc, které je většinou překyselené a plné toxinů! Vnímejte se!

Co v zimě jíst?

V zimním období se nikdy neochlazujte! Vyhýbejte se chlazeným a sladkým nápojům, alkoholu, nekvalitní i rozpustné kávě, kuchyňské soli, všem mléčným výrobkům a převažující RAW stravě. Nevhodné jsou pomeranče, grepy a mandarinky!

Naopak velmi vás zahřejí a tím i pozvednou energii močového měchýře, teplá, sytá a tučná jídla. Je možné zařadit do jídelníčku masové vývary z kvalitního nejlépe domácího masa, vařené a pečené maso. Sardinky ve vlastní šťávě a kvalitní rybí olej vám udělá dobře. Věnujte pozornost panenským rostlinným olejům. V tomto období je nejvhodnější meruňkový, lněný, rakytníkový, makový, avokádový, kokosový, olivový.

Fenyklová polévka Jolany Janišové

Fenyklová polévka Jolany Janišové

Velmi prospějí: veškeré luštěniny, všechny fazole, quinoi, červená a černá rýže, pohanka, Kamut, oves. Jezte denně polévky z kořenové zeleniny, zelí nebo z kysaného zelí. Zelenina je nejvhodnější uvařená v páře do poloměkka, hlavně kořenová zelenina, červená řepa, celer, kapusta. Kysané zelí jezte mírně ohřáté do 35°C. Jezte zázvor, křen, fenykl, česnek, cibuli, pórek, chilli, kopr, kmín, UME ocet, TAMARI sójovou omáčku, MISO. Pijte na lačno teplé bylinné čaje na podporu celého vylučovacího systému například přeslička, černý bez a zázvorový čaj.

Vyhýbejte se hlučné společnosti a prostředí, která vám nedělá dobře. Ztište se a poslouchejte ticho, prociťte ho. Milujte se, i ostatní bytosti, milujte vše živé! Buďte vděčni za to, co máte. A pošlete to dál!

Jolana Janišová ❤

Jolana Janišová
Jolana Janišová
Ukážu vám, jak využít maximum výživy ze stravy a upevnit si své zdraví. Improvizační vaření je soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. Informace předkládané jsou ověřeny i mnoha odborníky ve svém oboru - a to včetně takových specialistů, kteří udržují kosmonauty za pomoci přírodních přípravků a vědou ověřených poznatků zdravé a ve skvělé kondici na orbitální stanici několik měsíců...
Komentáře

Přidat komentář