LEDEN – močový měchýř

Naše přirozené emoční nastavení tento měsíc je, že jsme odhodlaní se rozhodnout a jednat. Začíná nový rok, cítíme potřebu hlásat svá předsevzetí a plány. Také máme chuť na změnu. Pravda je ale taková, že většinou zůstává jen u slov, neb síly máme v zimě méně. Příroda nám ukazuje, že ještě spí, den je krátký, noc je dlouhá. My bychom také měli déle spát a více odpočívat. Procházka v přírodě v době světla je ideální regenerace pro celou naší bytost. Takto můžeme kumulovat svou energii a rozvážně plánovat svůj život na další období.

V lednu dle prastaré moudrosti, můžeme pocítit oslabení močového měchýře. Projevem oslabení močového měchýře je časté chození na záchod.

Orgánové hodiny a životní funkce močového měchýře

Nejslabší energie močového měchýře je od 3. – 5. hodin ráno, kdy většinou lehce spíme. Největší energie močového měchýře je mezi 15. – 17. hodinou, v této době máme druhou nejvyšší aktivitu za den. I náš metabolismus dokáže strávit hutnější jídlo.

Jak si chránit močový měchýř?

Věnujte pozornost svému vnitřnímu teplu. Je snadné v tomto období prochladnout. Prochladnutí může být bolestivé, pálivé a dokonce může přejít v zánět nebo později i v chronickou vleklou nemoc s lavinovým efektem postižení dalších orgánů například ledvin. Chraňte si močový měchýř, ledviny i celá záda košilkou, nátělníkem. Je lepší mít oblečeno více tenčích vrstev, než jednu hrubou – ta tak nezahřeje. Noste kalhoty do pasu! Noste čepici i přes uši, což je párový orgán močového měchýře, šetřete je! Rukavice na ruce. Teple se oblékejte do přírodních materiálů jako je bavlna, vlna, len, bambusové vlákno… Nohy si udržujte stále v teple.

Jak v zimě správně pít?

Pijte neslazené teplé nápoje a dodržujte dostatek tekutin v průběhu celého dne. Vizuální kontrolu můžete dělat po vymočení. Světle žlutá až průhledná barva moči je známkou, že máte správný pitný režim. Naopak tmavě žlutá až hnědá a zapáchající moč je důsledkem nedostačujícího pitného režimu. Je to volání těla o pomoc, které je většinou překyselené a plné toxinů! Vnímejte se!

Co v zimě jíst?

V zimním období se nikdy neochlazujte! Vyhýbejte se chlazeným a sladkým nápojům, alkoholu, nekvalitní i rozpustné kávě, kuchyňské soli, všem mléčným výrobkům a převažující RAW stravě. Nevhodné jsou pomeranče, grepy a mandarinky!

Naopak velmi vás zahřejí a tím i pozvednou energii močového měchýře, teplá, sytá a tučná jídla. Je možné zařadit do jídelníčku masové vývary z kvalitního nejlépe domácího masa, vařené a pečené maso. Sardinky ve vlastní šťávě a kvalitní rybí olej vám udělá dobře. Věnujte pozornost panenským rostlinným olejům. V tomto období je nejvhodnější meruňkový, lněný, rakytníkový, makový, avokádový, kokosový, olivový.

Fenyklová polévka Jolany Janišové

Fenyklová polévka Jolany Janišové

Velmi prospějí: veškeré luštěniny, všechny fazole, quinoi, červená a černá rýže, pohanka, Kamut, oves. Jezte denně polévky z kořenové zeleniny, zelí nebo z kysaného zelí. Zelenina je nejvhodnější uvařená v páře do poloměkka, hlavně kořenová zelenina, červená řepa, celer, kapusta. Kysané zelí jezte mírně ohřáté do 35°C. Jezte zázvor, křen, fenykl, česnek, cibuli, pórek, chilli, kopr, kmín, UME ocet, TAMARI sójovou omáčku, MISO. Pijte na lačno teplé bylinné čaje na podporu celého vylučovacího systému například přeslička, černý bez a zázvorový čaj.

Vyhýbejte se hlučné společnosti a prostředí, která vám nedělá dobře. Ztište se a poslouchejte ticho, prociťte ho. Milujte se, i ostatní bytosti, milujte vše živé! Buďte vděčni za to, co máte. A pošlete to dál!

Jolana Janišová ❤

Jolana Janišová
Jolana Janišová
Jsem kuchařka z hor. Ukážu vám, jak využít maximum výživy a energie ze stravy a upevnit si své zdraví. Vařím s láskou a radostí jídla bez lepku a bílých „jedů“. Tvořím vlastní jídla. Vytvořila jsem a stále rozvíjím nový jednoduchý a komplexní bezlepkový systém stravování na posílení imunity těla pro všechny generace ❤ Improvizační vaření. Je to soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit jednoduchou cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. A stále se učím neb život je v neustálem pohybu...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit
Digg this
Digg
Share on VK
VK
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email

Pošlete to dál ❤ Sdílejte tuto stránku se svými přáteli.
Komentáře

Přidat komentář

  • Improvizační vaření ❤
    Jolany Janišové

    Nový a jednoduchý komplexní systém stravování na posílení imunity těla pro všechny generace ❤❤❤ i pro bezlepkáře a cukrovkáře.
    Proč Improvizační vaření Jolany Janišové
  • Nejnovější příspěvky:
  • Jídla Světla - Kuchařka pro život 1 - Jolana Janišová
  • Kategorie:
  • Sladké placky – zásadité, chutné, výživné a energeticky bohaté sladké snídaně Jolany Janišové
    02 - kokosová sladká placka Jolany Janišové
  • Často hledané:
  • Líbí?

    Sdílejte stránku s přáteli.

    Každým nasdílením nebo nákupem produktů/služeb (knihy, stránky s mými originálními video recepty, kurzy zdravého vařeníporadenství), podporujete rozvoj Improvizačního vaření ❤ Děkuji
    Share on Facebook
    Facebook
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on LinkedIn
    Linkedin
    Share on Reddit
    Reddit
    Digg this
    Digg
    Share on VK
    VK
    Share on Tumblr
    Tumblr
    Email this to someone
    email

    Pošlete to dál ❤ Sdílejte tuto stránku se svými přáteli.
    Kup mi kávičkuKup mi kávičku
  • A už vám žádná novinka neuteče...

    Nebojte, nespamuji... Pravidla ochrany osobních údajů.