Každý ČTVRTEK nový originální video recept pro radost Tento týden: Domácí čokoláda, kterou budete chtít snídat každý den ♥♥♥

PROSINEC – tlusté střevo

Příroda již dřímá. Nastává pomalé bilancování celého roku, dokončování, ukončování, opouštění. Je důležité mít odpovědnost za svůj život ve svých rukou. Pokud je to jinak, pak zvláště tento měsíc pocítíme oslabení tlustého střeva. Jak funkce tlustého střeva posílit?

Orgánové hodiny a životní funkce tlustého střeva

Nejslabší energii má od 17. – 19. hodin, nejsilnější energii má tlusté střevo od 5. – 7. hodin a to je ideální doba k vyprázdnění se. V tlustém střevě nám také sídlí imunita, proto nám udržuje celý propojený organismus. Přes střeva se vstřebávají živiny do těla. A pokud jsou střeva čistá, tak se cítíme plni energie a jsme zdrávi.

Jaké potíže mohou způsobovat střeva?

Oslabení se projevuje zácpou, průjmem, oslabením imunity a dalších lavinových efektů. Pokud o sebe nepečujeme a střeva máme zanesená, tak se nám do těla dostávají hlavně látky, které nás otravují, zanášejí a ubírají nám energii. Zanešení některé z částí tlustého střeva se projeví i na jiném orgánu a tak vznikají nemoci. Podvýživa a ztráta životní energie bývá také příčinou chronické únavy, různých ekzémů, akné, lupénky.

Prevence a zdravá střeva – co jíst?

Prevence a pomoc při těchto onemocnění je očista tlustého střeva pomocí výplachů, jaro-letních jednodenních půstů, očista pomocí bylin, vlákniny, křemeliny, zelených potravin, úpravy stravy a pitného režimu. Věnujte pozornost panenským rostlinným olejům. V tomto období je nejvhodnější makový, konopný, z černého kmínu, sezamový, kokosový, olivový.

Nejdůležitější potraviny pro zdravá střeva:

Ovoce, zelenina, vláknina, čistá voda, světlá pohanka, bezlepkový oves, čočka, česnek, zelená pesta, zázvor, pórek, cibule, kysaná zelenina a zelí, kokos, švestky, hrušky, jablka, ořechy, semínka, kmín, fenykl, skořice, muškátový oříšek, hřebíček, kurkuma. Jezte všechny ryby, mořské řasy, nerafinovanou mořskou sůl, kvalitní rybí olej.

Prosincový oběd

Jak správně jíst?

Jezte maximálně třikrát denně! Dejte prostor kvalitnímu trávení. Kvalitní trávení znamená funkční metabolismus a ten znamená silnou imunitu. Neuzobávejte! Pokud to nebudete zvládat, tak ve vás bude potrava zahnívat, budete smrdět, sedět ve špatné náladě, bez energie a nemocní. Jak zasejete, tak sklidíte. Máte to ve svých rukou! Věřím, že to zvládnete stejně skvěle jako já. A to můj tatínek měl rakovinu tlustého střeva.

Další užitečné informace objevíte v mé knize „Jídla Světla – Kuchařka pro život 1“.

Žijte ve zdraví s láskou, radostí a vírou a pošlete to dál! Ať je nás stále víc.

Jolana Janišová ❤

PS: Doporučuji všem, co se mají v úmyslu nechat očkovat proti chřipce, aby si opravdu zajistili kvalitní a pravdivé informace o důsledcích, než se k tomuto nebezpečnému kroku rozhodnou.

PROSINEC – tlusté střevo
5 (100%) hlasů: 4
Jolana Janišová
Jolana Janišová
Jsem kuchařka z hor. Ukážu vám, jak využít maximum výživy a energie ze stravy a upevnit si své zdraví. Vařím s láskou a radostí jídla bez lepku a bílých „jedů“. Tvořím vlastní jídla. Vytvořila jsem a stále rozvíjím nový jednoduchý a komplexní bezlepkový systém stravování na posílení imunity těla pro všechny generace ❤ Improvizační vaření. Je to soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit jednoduchou cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. A stále se učím neb život je v neustálem pohybu...
Pošli to dál! :) Sdílej tyto informace se svými přáteli.
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit
Digg this
Digg
Share on VK
VK
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email
Komentáře
  1. Profilový obrázek Hana Červinková napsal:

    Děkuji paní Jolance za krásná slova,která s nadšením čtu..a hlavně za Sladké placky:-)konečně jsem se s chutí a bez výčitek najedla:-):-):-) děkuji moc ještě jednou H.

Přidat komentář