PROSINEC – tlusté střevo

Příroda již dřímá. Nastává pomalé bilancování celého roku, dokončování, ukončování, opouštění. Je důležité mít odpovědnost za svůj život ve svých rukou. Pokud je to jinak, pak zvláště tento měsíc pocítíme oslabení tlustého střeva. Jak funkce tlustého střeva posílit?

Orgánové hodiny a životní funkce tlustého střeva

Nejslabší energii má od 17. – 19. hodin, nejsilnější energii má tlusté střevo od 5. – 7. hodin a to je ideální doba k vyprázdnění se. V tlustém střevě nám také sídlí imunita, proto nám udržuje celý propojený organismus. Přes střeva se vstřebávají živiny do těla. A pokud jsou střeva čistá, tak se cítíme plni energie a jsme zdrávi.

Jaké potíže mohou způsobovat střeva?

Oslabení se projevuje zácpou, průjmem, oslabením imunity a dalších lavinových efektů. Pokud o sebe nepečujeme a střeva máme zanesená, tak se nám do těla dostávají hlavně látky, které nás otravují, zanášejí a ubírají nám energii. Zanešení některé z částí tlustého střeva se projeví i na jiném orgánu a tak vznikají nemoci. Podvýživa a ztráta životní energie bývá také příčinou chronické únavy, různých ekzémů, akné, lupénky.

Prevence a zdravá střeva – co jíst?

Prevence a pomoc při těchto onemocnění je očista tlustého střeva pomocí výplachů, jaro-letních jednodenních půstů, očista pomocí bylin, vlákniny, křemeliny, zelených potravin, úpravy stravy a pitného režimu. Věnujte pozornost panenským rostlinným olejům. V tomto období je nejvhodnější makový, konopný, z černého kmínu, sezamový, kokosový, olivový.

Nejdůležitější potraviny pro zdravá střeva:

Ovoce, zelenina, vláknina, čistá voda, světlá pohanka, bezlepkový oves, čočka, česnek, zelená pesta, zázvor, pórek, cibule, kysaná zelenina a zelí, kokos, švestky, hrušky, jablka, ořechy, semínka, kmín, fenykl, skořice, muškátový oříšek, hřebíček, kurkuma. Jezte všechny ryby, mořské řasy, nerafinovanou mořskou sůl, kvalitní rybí olej.

Prosincový oběd

Jak správně jíst?

Jezte maximálně třikrát denně! Dejte prostor kvalitnímu trávení. Kvalitní trávení znamená funkční metabolismus a ten znamená silnou imunitu. Neuzobávejte! Pokud to nebudete zvládat, tak ve vás bude potrava zahnívat, budete smrdět, sedět ve špatné náladě, bez energie a nemocní. Jak zasejete, tak sklidíte. Máte to ve svých rukou! Věřím, že to zvládnete stejně skvěle jako já. A to můj tatínek měl rakovinu tlustého střeva.

Další užitečné informace objevíte v mé knize „Jídla Světla – Kuchařka pro život 1“.

Žijte ve zdraví s láskou, radostí a vírou a pošlete to dál! Ať je nás stále víc.

Jolana Janišová ❤

PS: Doporučuji všem, co se mají v úmyslu nechat očkovat proti chřipce, aby si opravdu zajistili kvalitní a pravdivé informace o důsledcích, než se k tomuto nebezpečnému kroku rozhodnou.

Jolana Janišová
Jolana Janišová
Ukážu vám, jak využít maximum výživy ze stravy a upevnit si své zdraví. Improvizační vaření je soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. Informace předkládané jsou ověřeny i mnoha odborníky ve svém oboru - a to včetně takových specialistů, kteří udržují kosmonauty za pomoci přírodních přípravků a vědou ověřených poznatků zdravé a ve skvělé kondici na orbitální stanici několik měsíců...
Komentáře
  1. Hana Červinková napsal:

    Děkuji paní Jolance za krásná slova,která s nadšením čtu..a hlavně za Sladké placky:-)konečně jsem se s chutí a bez výčitek najedla:-):-):-) děkuji moc ještě jednou H.

Přidat komentář