SRPEN – termoregulace těla

Léto na vrcholu, dostatek světla, slunce, pobyt v přírodě, hojnost plodů na zahrádkách, v lesích i loukách. Uvolněné setkávání s rodinou, přáteli, sousedy. Úžasné chvíle nám otevírají cestu k vnímání okolního prostředí i vlastních vnitřních procesů, vědomí vlastní odlišnosti od jiných a chápání vlastních hranic vůči okolí.

Jak kvalitní máme vztah k sobě, tak kvalitní máme vztahy s jinými bytostmi. Pokud se směje naše nitro, směje se na nás i celé naše okolí.

Termoregulační systém těla v ohrožení

V srpnu je nejohroženějším systémem termoregulace těla. Rozlišujeme dva typy: 1. hormonální, což je štítná žláza s nadledvinkami a 2. nervová je pocení. Nejslabší energie tohoto systému je dopoledne mezi 9. – 11. hodinou. Problémy termoregulace může být nedostatek i nadbytek. Pokud nám klesne teplota těla pod 35°C, jsme podchlazeni a pokud se nám zvýší nad 37 °C, jsme přehřátí.

Vnímejme signály těla

Tělo nám vždy včas dává signál, že je v nerovnováze. Když nám je chladno, začneme se třást a je třeba okamžitě reagovat a obléct se, zahřát se teplým čajem. Pokud začneme zrychleně dýchat a začneme mít pocit, že se dusíme, začíná bolest hlavy, je třeba také okamžitě reagovat a zchladit se například odložením svršku, přechodem do chladné místnosti, nebo studenou sprchou. Napijte se čisté vlažné vody s citrónem. POZOR – NEPIJTE ledové a studené nápoje!!! Tyto tělesné šoky mívají své nežádoucí zdravotní následky.

Pitný režim! Kolik je potřeba vypít?

Je důležité v horku a při pohybu navýšit svůj denní pitný režim. Je třeba vypít, viz individuální výpočet:

Vaše váha [kg] x 0,040 = denní množství čisté vody v litrech
pijte neperlivou vodu a bez chlóru

Barva moči je jasným indikátorem

Kontrolujte si svou moč. Pokud je světlá a průsvitná je to v pořádku. Pokud bude tmavá, aromatická, bude ji málo. Je nevyhnutelné víc pít! Alkohol, pivo, ani sladké nápoje, kofola a podobně není pitný režim! Pitný režim je čistá voda a bylinné čaje, zelený, mátový, kopřivový.

Co jíst v srpnu?

Náš jídelníček by měl být maximálně pestrý a barevný! složený převážně z čerstvého ovoce a čerstvé zeleniny. Utržené ovoce má první tři hodiny nejsilnější energii pro vzpruhu našeho těla. Jezte ho dopoledne a odpoledne si dopřejte hojnost zeleniny. Nezatěžujte se masem! Na večeři je vhodné si upéct rybu pokapanou kvalitním rybím olejem s organickým jódem. Dopřejte si panenské oleje z černého kmínu, makový, konopný, avokádový, nefiltrovaný olivový, kokosový.

Jakým jídlem se v srpnu ochladit?

Přirozeně se můžete v teplých dnech ochladit kozím kefírem, podmáslím, jogurtem, čerstvým sýrem. Nezapomínejte na vhodné obiloviny, které vám dodají důležité minerální látky a vitamíny. Doporučují se jíst jáhly, čirok, naturální jakákoliv rýže, ječmen, žito. Z luštěnin fazole (udělejte si fazolovou polévku – viz. obrázek).

Fazolová polévka

Solte himalájskou solí nebo mořskou nerafinovanou, ať si takto zajistíte dostatek minerálů.

Nejsilnější energie termoregulačního systému nastává večer od 21. – 23. hodiny. V tuto dobu doporučuji si přečíst něco hodnotného, budete si to pravděpodobně pamatovat.

Užívejme si plně a ve zdraví tyto voňavé dny plné líbivých zvuků přírody a barevných terapií všude kolem nás.

Přeji vám pohodu a klid ve vašem nitru.

Jolana

Jolana Janišová
Jolana Janišová
Ukážu vám, jak využít maximum výživy a energie ze stravy a upevnit si své zdraví. Vařím jídla bez lepku a bílých „jedů“. Vytvořila jsem a stále rozvíjím nový jednoduchý a komplexní bezlepkový systém stravování na posílení imunity těla pro všechny generace ❤ Improvizační vaření. Je to soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit jednoduchou cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. Učím se od mnoha odborníků z celého světa - a to včetně takových specialistů, kteří udržují kosmonauty za pomoci přírodních přípravků a vědou ověřených poznatků zdravé a ve skvělé kondici na orbitální stanici několik měsíců... Někteří z nich mi také přispěli do mé knihy „Jídla Světla - Kuchařka pro život 1“.
Komentáře

Přidat komentář