Každý ČTVRTEK nový originální video recept pro radost Tento týden: Domácí čokoláda, kterou budete chtít snídat každý den ♥♥♥

SRPEN – termoregulace těla

Léto na vrcholu, dostatek světla, slunce, pobyt v přírodě, hojnost plodů na zahrádkách, v lesích i loukách. Uvolněné setkávání s rodinou, přáteli, sousedy. Úžasné chvíle nám otevírají cestu k vnímání okolního prostředí i vlastních vnitřních procesů, vědomí vlastní odlišnosti od jiných a chápání vlastních hranic vůči okolí.

Jak kvalitní máme vztah k sobě, tak kvalitní máme vztahy s jinými bytostmi. Pokud se směje naše nitro, směje se na nás i celé naše okolí.

Termoregulační systém těla v ohrožení

V srpnu je nejohroženějším systémem termoregulace těla. Rozlišujeme dva typy: 1. hormonální, což je štítná žláza s nadledvinkami a 2. nervová je pocení. Nejslabší energie tohoto systému je dopoledne mezi 9. – 11. hodinou. Problémy termoregulace může být nedostatek i nadbytek. Pokud nám klesne teplota těla pod 35°C, jsme podchlazeni a pokud se nám zvýší nad 37 °C, jsme přehřátí.

Vnímejme signály těla

Tělo nám vždy včas dává signál, že je v nerovnováze. Když nám je chladno, začneme se třást a je třeba okamžitě reagovat a obléct se, zahřát se teplým čajem. Pokud začneme zrychleně dýchat a začneme mít pocit, že se dusíme, začíná bolest hlavy, je třeba také okamžitě reagovat a zchladit se například odložením svršku, přechodem do chladné místnosti, nebo studenou sprchou. Napijte se čisté vlažné vody s citrónem. POZOR – NEPIJTE ledové a studené nápoje!!! Tyto tělesné šoky mívají své nežádoucí zdravotní následky.

Pitný režim! Kolik je potřeba vypít?

Je důležité v horku a při pohybu navýšit svůj denní pitný režim. Je třeba vypít, viz individuální výpočet:

Vaše váha [kg] x 0,040 = denní množství čisté vody v litrech
pijte neperlivou vodu a bez chlóru

Barva moči je jasným indikátorem

Kontrolujte si svou moč. Pokud je světlá a průsvitná je to v pořádku. Pokud bude tmavá, aromatická, bude ji málo. Je nevyhnutelné víc pít! Alkohol, pivo, ani sladké nápoje, kofola a podobně není pitný režim! Pitný režim je čistá voda a bylinné čaje, zelený, mátový, kopřivový.

Co jíst v srpnu?

Náš jídelníček by měl být maximálně pestrý a barevný! složený převážně z čerstvého ovoce a čerstvé zeleniny. Utržené ovoce má první tři hodiny nejsilnější energii pro vzpruhu našeho těla. Jezte ho dopoledne a odpoledne si dopřejte hojnost zeleniny. Nezatěžujte se masem! Na večeři je vhodné si upéct rybu pokapanou kvalitním rybím olejem s organickým jódem. Dopřejte si panenské oleje z černého kmínu, makový, konopný, avokádový, nefiltrovaný olivový, kokosový.

Jakým jídlem se v srpnu ochladit?

Přirozeně se můžete v teplých dnech ochladit kozím kefírem, podmáslím, jogurtem, čerstvým sýrem. Nezapomínejte na vhodné obiloviny, které vám dodají důležité minerální látky a vitamíny. Doporučují se jíst jáhly, čirok, naturální jakákoliv rýže, ječmen, žito. Z luštěnin fazole (udělejte si fazolovou polévku – viz. obrázek).

Fazolová polévka

Solte himalájskou solí nebo mořskou nerafinovanou, ať si takto zajistíte dostatek minerálů.

Nejsilnější energie termoregulačního systému nastává večer od 21. – 23. hodiny. V tuto dobu doporučuji si přečíst něco hodnotného, budete si to pravděpodobně pamatovat.

Užívejme si plně a ve zdraví tyto voňavé dny plné líbivých zvuků přírody a barevných terapií všude kolem nás.

Přeji vám pohodu a klid ve vašem nitru.

Jolana

Pomohlo? Hodnoťte.
Jolana Janišová
Jolana Janišová
Jsem kuchařka z hor. Ukážu vám, jak využít maximum výživy a energie ze stravy a upevnit si své zdraví. Vařím s láskou a radostí jídla bez lepku a bílých „jedů“. Tvořím vlastní jídla. Vytvořila jsem a stále rozvíjím nový jednoduchý a komplexní bezlepkový systém stravování na posílení imunity těla pro všechny generace ❤ Improvizační vaření. Je to soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit jednoduchou cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. A stále se učím neb život je v neustálem pohybu...
Pošli to dál! :) Sdílej tyto informace se svými přáteli.
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit
Digg this
Digg
Share on VK
VK
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email
Komentáře

Přidat komentář