ÚNOR – ledviny

V únoru nastává přechod ze zimy do jara. Podle biologického kalendáře nastává jaro v tomto měsíci, kdy se příroda připravuje k probuzení.

Orgánové hodiny ledvin

Prastará moudrost nám sděluje oslabení ledvin, které jsou mocným orgánem určujícím délku našeho života. Ledviny nám ovlivňují všechny orgány v těle. Proto je nevyhnutelné se o ně celoživotně a s láskou starat, posilovat jejích energii, která je nejslabší mezi 5. – 7. hodinou. Naopak největší aktivitu mají mezi 17. – 19 hodinou a to je nejlepší doba na jakýkoliv pohyb.

Na správné emoční úrovni máme schopnost se uvolnit, naslouchat, odevzdat se, máme odvahu, vůli a vytrvalost. Na druhé straně je to strach, nevíra, obava, neklid, vnitřní i vnější třes, nesoustředěnost, roztěkanost.

Jak se projevují nesprávné fungování ledvin?

Oslabení ledvin můžeme cítit bolestmi v kříži, bederní oblasti, kolen, otoky nohou, horních víček, tmavé kruhy pod očima, časté močení, snížení vitální energie, neplodnost, nedoslýchavost, deprese, nekvalitní spánek, chlad v končetinách.

Jak si ledviny chránit?

Je důležité si udržovat přirozené teplo. To znamená nikdy se neochlazovat! Vyhýbat se chlazeným a sladkým nápojům, alkoholu, nekvalitní i rozpustné kávě, kuchyňské soli, mléčným výrobkům a převažující RAW stravě. Nevhodné jsou pomeranče, grepy a mandarinky!

Vhodná strava podpoří funkce ledvin

Naopak velmi vás zahřejí a tím i pozvednou energii ledvin teplá jídla, všechny fazole, quinoa, čočky, světlá pohanka, bezlepkový oves. Jezte denně polévky. Tuňák, treska a kvalitní rybí olej vám udělají dobře. V tomto měsíci se může maso, nejlépe z domácího chovu, jehněčí, krutí nebo zvěřina. Věnujte pozornost panenským rostlinným olejům. V tomto období je nejvhodnější zázvorový, konopný, meruňkový, sezamový, rakytníkový, makový, z vlašských ořechů, kokosový, olivový olej.

Fazolová polévka Jolany Janišové

Fazolová polévka Jolany Janišové

Zelenina je nejvhodnější uvařená v páře do poloměkka, hlavně červená řepa, celer, kapusta. Kysané zelí jezte mírně ohřáté do 35 °C. Jezte zázvor, křen, fenykl, česnek, cibuli, pórek, chilli, kurkumu, kmín, olivy, UME ocet, TAMARI sójovou omáčku, MISO. Pijte na lačno teplé bylinné čaje na podporu ledvin, zázvorový čaj.

Relaxujte, odpočívejte, vhodně se oblékejte

Vyhýbejte se společnosti a prostředí, která vám nedělá dobře. Ztište se a poslouchejte ticho, prociťte ho. Teple se oblékejte do přírodních materiálů jako je bavlna, vlna, len, bambusové vlákno. Chraňte si ledviny košilkou, nátělníkem. Je lepší mít oblečeno více tenčích vrstev, než jednu silnou – ta tak nezahřeje. Mějte nohy stále v suchu a v teple. Ušetříte si tak bolest hlavy. Noste kalhoty do pasu. Ledviny se vám s láskou odmění a vy se budete cítit krásně volně. Milujte sebe, i ostatní bytosti, milujte vše živé ❤❤❤

Jolana Janišová ❤

Jolana Janišová
Jolana Janišová
Ukážu vám, jak využít maximum výživy a energie ze stravy a upevnit si své zdraví. Vařím jídla bez lepku a bílých „jedů“. Vytvořila jsem a stále rozvíjím nový jednoduchý a komplexní bezlepkový systém stravování na posílení imunity těla pro všechny generace ❤ Improvizační vaření. Je to soubor principů a faktů, díky kterým můžete také objevit jednoduchou cestu ke šťastnému životu ve zdravém těle. Učím se od mnoha odborníků z celého světa - a to včetně takových specialistů, kteří udržují kosmonauty za pomoci přírodních přípravků a vědou ověřených poznatků zdravé a ve skvělé kondici na orbitální stanici několik měsíců... Někteří z nich mi také přispěli do mé knihy „Jídla Světla - Kuchařka pro život 1“.
Komentáře

Přidat komentář